.'

bok? film? sova? gå ut? jag vet inte.
jag vet inget just nu känns det som.
förvirrad och ledsen.
jag orkar inte.
helt avtrubbad, känner mig helt borta.
jag tänker men orkar inte ens tänka på det jag tänker.
kanske gå ut och bara gå tills jag inte orkar gå längre, tills benen viker sig
och lägga mig ner och sova nånstans och fortsätta gå nästa dag?
eller lägga mig och sova och inte resa mig ur sängen mer än för att gå
på toa då och då, sova bort hela dagarna och inte gå ut förens om en vecka kanske?
eller börja på dom andra böckerna jag har kvar att läsa och stänga av mobilen
och datorn, bara läsa och vara hemma varje dag tills någon kommer och säger
"du Agnes, jag har två flygbiljetter och planet går om fem timmar från Arlanda,
vi kommer vara borta i två veckor" bara sticka från allt?
eller bara må såhär och känna så som jag gör men hitta på saker som man
egentligen inte orkar men gör bara för att slippa känna sig helt vilsen för en stund?
bok? film? sova? gå ut? jag vet inte.
jag vet inget just nu känns det som.
förvirrad och ledsen.
jag orkar inte.
helt avtrubbad, känner mig helt borta.
jag tänker men orkar inte ens tänka på det jag tänker.
kanske gå ut och bara gå tills jag inte orkar gå längre, tills benen viker sig
och lägga mig ner och sova nånstans och fortsätta gå nästa dag?
eller lägga mig och sova och inte resa mig ur sängen mer än för att gå
på toa då och då, sova bort hela dagarna och inte gå ut förens om en vecka kanske?
eller börja på dom andra böckerna jag har kvar att läsa och stänga av mobilen
och datorn, bara läsa och vara hemma varje dag tills någon kommer och säger
"du Agnes, jag har två flygbiljetter och planet går om fem timmar från Arlanda,
vi kommer vara borta i två veckor" bara sticka från allt?
eller bara må såhär och känna så som jag gör men hitta på saker som man
egentligen inte orkar men gör bara för att slippa känna sig helt vilsen för en stund?
få tankarna på annat.

Kommentarer
Postat av: Towe (towe.webblogg.se)

fin header du har (:

2010-06-25 @ 10:53:56
URL: http://towe.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0